Teach Play Love Inspire

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου!

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Ετοιμασίες κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Powered By Blogger

Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ


Παρακαλούνται οι γονείς να διαβάσουν προσεκτικά τις οδηγίες

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ 





Γενικές πληροφορίες για τη λοίμωξη  COVID-19 

Ο ιός SARS-CoV-2 μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω αναπνευστικών σταγονιδίων που αποβάλλονται μέσω βήχα ή φταρνίσματος, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις του αναπνευστικού συστήματος (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών όταν αυτά έρχονται σε επαφή με το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια ή με επιμολυσμένες επιφάνειες).
 Ο μέσος χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων είναι 5-6 ημέρες, ενώ κυμαίνεται από 2 έως 14 ημέρες.
Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 είναι:
• Πυρετός • Βήχας (συνήθως ξηρός αλλά μπορεί και με απόχρεμψη) • Λαχάνιασμα  ή δυσκολία στην αναπνοή • Κρυάδες • Ρίγος (τρέμουλο) • Μυαλγίες • Κεφαλαλγία • Πονόλαιμος • Ξαφνική απώλεια γεύσης ή όσφρησης

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 80% των ασθενών με λοίμωξη COVID-19 εμφανίζει ήπια νόσο ενώ το 20% των ασθενών μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με  αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί εισαγωγή σε νοσοκομείο. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα (καρδιοπάθεια, χρόνιο αναπνευστικό νόσημα, σακχαρώδη διαβήτη, ανοσοκαταστολή) και άτομα άνω των 65 ετών έχουν αυξημένο κίνδυνο σοβαρής νόσησης και εμφάνισης επιπλοκών. Η πλειονότητα των παιδιών με λοίμωξη COVID-19 εμφανίζει ήπια νόσο. Ο κίνδυνος σοβαρής νόσου COVID-19 είναι πολύ χαμηλός για τα παιδιά. Λιγότερο από 2% των καταγεγραμμένων κρουσμάτων διεθνώς αφορά παιδιά.

 Βασικές αρχές για τον περιορισμό της διασποράς του ιού και την ασφαλή λειτουργία νηπιαγωγείων

Είναι σημαντικό να γίνεται συστηματική εκπαίδευση των παιδιών με επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες εφαρμογής των μέτρων προφύλαξης για την εξοικείωσή τους, με τρόπο κατάλληλο για την κάθε ηλικία.

 Σε κάθε σχολική μονάδα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε τα άτομα του προσωπικού που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου να αναλαμβάνουν εργασίες που έχουν πολύ χαμηλό κίνδυνο έκθεσης ή δεν απαιτούν προσέλευση στο σχολείο (κατάλογος ομάδων αυξημένου κινδύνου: Υπουργείο Εσωτερικών, εγκύκλιος Αρ. Πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/115/9670, 18.05.2020) (https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-05/egkr967018052020.pdf)

Επίσης, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή τον βρεφονηπιακό σταθμό παιδιά που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, ή νοσούν, ή συγκατοικούν με άτομο που ανήκει σε αυτές, η νοσεί.

 Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να καταγράφει συστηματικά τις αναφορές για συμπτώματα συμβατά με COVID-19 σε παιδιά ή/και μέλη του προσωπικού και να παρακολουθεί την πορεία τους.

Μέτρα για την αποτροπή εισαγωγής του ιού στο χώρο του νηπιαγωγείου

 Όλα τα παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, απαγορεύεται να προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, με παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού ή πυρετό. Στις περιπτώσεις αυτές συστήνεται η επικοινωνία από την οικογένεια με ιατρό και εξατομικευμένη αξιολόγηση σχετικά με την ένδειξη εργαστηριακού ελέγχου για την ανίχνευση του ιού.

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονέων για τη συμμόρφωση στη δέσμευση αυτή και τον εκ των προτέρων εναλλακτικό προγραμματισμό. Επίσης, πρόβλεψη για τη διατήρηση της ασφαλούς λειτουργίας του νηπιαγωγείου,  σε περιπτώσεις απουσίας του προσωπικού λόγω ασθένειας.

Σύσταση προς τους γονείς/κηδεμόνες για θερμομέτρηση και έλεγχο για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων των παιδιών, πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.

Γονείς/κηδεμόνες με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού ή/και πυρετό δεν θα επιτρέπεται  να συνοδεύουν τα παιδιά και σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί λοίμωξή τους από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2, πρέπει να ενημερώνουν αμέσως τον υπεύθυνο του νηπιαγωγείου  και να ακολουθούν τις οδηγίες για κατ’ οίκον απομόνωση όλων των μελών της οικογένειάς τους, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών.

 Κάθε άτομο (παιδί ή μέλος του προσωπικού) που έχει έρθει σε στενή επαφή με επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 δεν θα προσέρχεται στο νηπιαγωγείο, τον παιδικό ή βρεφονηπιακό σταθμό για 10 ημέρες μετά την τελευταία επαφή με τον ασθενή και στο διάστημα αυτό θα παρακολουθείται στενά η υγεία του για το ενδεχόμενο εμφάνισης συμπτωμάτων. 

 Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να καταγράφει συστηματικά τις αναφορές για συμπτώματα συμβατά με COVID-19 σε παιδιά ή/και μέλη του προσωπικού και να παρακολουθεί την πορεία τους.

 Μέτρα κοινωνικής απόστασης και περιορισμού των στενών επαφών μεταξύ των παιδιών, του προσωπικού και των γονέων/κηδεμόνων

Κύριο μέτρο κοινωνικής απόστασης για τα μικρά παιδιά, και ιδίως τα παιδιά των νηπιαγωγείων, , είναι ο διαχωρισμός τους σε μικρές ομάδες που αποτελούνται σταθερά από τα ίδια παιδιά και δεν αναμιγνύονται μεταξύ τους. Ο ακριβής τρόπος εφαρμογής αυτού του μέτρου εξαρτάται από τις συνθήκες του κάθε επιμέρους χώρου.

 Επιμερισμός των μαθητών του τμήματος σε μικρότερες ομάδες με ανώτατο αριθμό τα 15 παιδιά ανά ομάδα/αίθουσα ή και ακόμη πιο μικρές εάν είναι δυνατόν.

 Συστήνεται οι δραστηριότητες των τμημάτων να πραγματοποιούνται σε μία συγκεκριμένη αίθουσα για κάθε ομάδα παιδιών και με το ίδιο προσωπικό. 

 Είσοδος στον χώρο μόνο των παιδιών και του απαραίτητου προσωπικού. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδό τους στον χώρο του νηπιαγωγείου, και θα οδηγούνται στην αίθουσα. 

 Οργάνωση λειτουργίας με βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων για δραστηριότητες και παιχνίδι

 Τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής

 Εκπαίδευση των παιδιών ανάλογα με τις δυνατότητες της ηλικίας τους και συστηματική εφαρμογή της υγιεινής των χεριών. 

Η υγιεινή των χεριών πρέπει να εφαρμόζεται από παιδιά και προσωπικό Κατά την είσοδο στον χώρο

 Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων. 

 Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, πάντα με την επίβλεψη  του εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να διασφαλίζεται η ορθή διαδικασία. 

 Τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής. 

Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών. 

 Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα. 

 Αποφυγή κοινής χρήσης προσωπικών αντικειμένων και ατομικών παιχνιδιών.

 Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.

 Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει πυρετό ή συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή φτάρνισμα. 

 Προβλέπεται η προαιρετική χρήση προστατευτικής μάσκας από το εκπαιδευτικό και το λοιπό προσωπικό των νηπιαγωγείων


 Ενίσχυση των προγραμμάτων καθαριότητας χώρων και καθαρισμού ή/και εφαρμογής απολυμαντικού σε επιφάνειες, αντικείμενα και εξοπλισμό

 Συστηματικός φυσικός αερισμός χώρων

 Καθαριότητα σε χώρους, επιφάνειες και αντικείμενα

  Προσπάθεια εξασφάλισης κατά το δυνατόν εξοπλισμού και παιχνιδιών ατομικής χρήσης (π.χ. ατομική κασετίνα με μολύβια και μαρκαδόρους). Ο εξοπλισμός και τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται από περισσότερα παιδιά (πάντα της ίδιας μικρής ομάδας) πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο.

 Τακτικός καθαρισμός παιχνιδιών και αντικειμένων

 Τα παιδικά βιβλία, όπως και άλλα υλικά από χαρτί, δεν χρειάζονται ειδικό καθαρισμό ή εφαρμογή απολυμαντικού.

 Απομάκρυνση παιχνιδιών που ΔΕΝ μπορούν να πλένονται/ απολυμαίνονται συχνά (π.χ. υφασμάτινα, λούτρινα κ.λπ.). Παιχνίδια που δεν πλένονται/ απολυμαίνονται ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούνται


Παιδιά....Επιστρέφουμε στο σχολείο...μένουμε ασφαλείς!


Στη συνέχεια οι λεπτομέρειες  του τρόπου επαναλειτουργίας της σχολικής μονάδας 

8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Τμήμα1


*     Για τα παιδιά που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, ή νοσούν, ή συγκατοικούν με άτομο που ανήκει σε αυτές, η νοσεί, λαμβάνεται μέριμνα  ώστε να μην προσέρχονται στο νηπιαγωγείο αφού προσκομίσουν Υπεύθυνη Δήλωση συμπληρωμένη από τον γονέα/κηδεμόνα τους.

Με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΔΥ για τα νηπιαγωγεία

*     Το Τμήμα 1 του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης σύμφωνα με την υπ’αριθμ.51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ θα χωριστεί σε 2 ομάδες (υποτμήματα).

Η Ομάδα 1 θα περιλαμβάνει τα παρακάτω

       Νήπια                                                                        Προνήπια
1.      Αδαλοπούλου                                                                   1.  Αλμούλα
2.      Αηδονίδη                                                                           2.  Ελέζι
3.      Αμανατίδη
4.      Δήμτσης
5.      Εξίζογλου
6.      Καραμανλή


Η Ομάδα 2 θα περιλαμβάνει τα παρακάτω                    
               
  Νήπια                                                                             Προνήπια
1.      Μαγγλάρη                                                                  1.  Καραχούς
2.      Μορτόπουλο                                                              2.  Παπαδοπούλου
3.      Παγούνη
4.      Πράπα
5.      Τρούκα
6.      Τσαπακίδου

*     Το Πρόγραμμα που θα ακολουθηθεί θα είναι το ακόλουθο:
Από την Δευτέρα 1/6/2020 ως  και την Παρασκευή 12/6/2020

Η Ομάδα 1 παρακολουθεί το Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου τις εξής μέρες:

Δευτέρα 1/6/2020
Τετάρτη 3/6/2020
 Παρασκευή 5/6/2020
και
Τρίτη 9/6/2020
 Πέμπτη 11/6/2020

Ενώ η Ομάδα 2 παρακολουθεί το Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου τις εξής μέρες:

Τρίτη 2/6/2020
Πέμπτη 4/6/2020
και
Δευτέρα 8/6/2020 (αργία)
Τετάρτη 10/6/2020
 Παρασκευή 12/6/2020


*     Το ίδιο πρόγραμμα θα ακολουθηθεί και το δεύτερο 15νθήμερο…με μόνη διαφορά την ημέρα λήξης του σχολικού έτους (Παρασκευή 26/6/2020) που θα απονεμηθούν τα αναμνηστικά και οι ατομικοί φάκελοι στους μαθητές κ στις μαθήτριες.

*     Προσέλευση στη σχολική μονάδα  

*     Ο Σύλλογος Διδασκόντων έλαβε τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή συνωστισμού κατά την προσέλευση - αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Έτσι για το Τμήμα 1 θα χρησιμοποιείται κατά την προσέλευση αλλά και κατά την αποχώρηση η Νοτιοδυτική είσοδος του κτιρίου  (η οποία χρησιμοποιείται και σε περιπτώσεις εκκένωσης του κτιρίου λόγω έκτακτων φυσικών καταστροφών). Επιτρέπεται η είσοδος στον χώρο μόνο των παιδιών και του απαραίτητου προσωπικού. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδό τους στον χώρο του νηπιαγωγείου, και θα οδηγούνται στην αίθουσα. Οι γονείς θα τα αποχαιρετούν έξω από την είσοδο καθώς δεν επιτρέπεται η είσοδος τους στο χώρο του κτιρίου.

*      
Αναφορικά με τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στα τραπέζια εργασίας, καθώς και την ώρα του προγεύματος η νηπιαγωγός φρόντισε  να κάθονται διαγωνίως δύο (2) μαθητές/τριες ανά τραπέζι εργασίας και με όσον το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους. Αντίστοιχη διαρρύθμιση των καθισμάτων έγινε και στο χώρο της ολομέλειας, «παρεούλα». Η νηπιαγωγός φρόντισε να τοποθετηθούν τα παγκάκια  με τον καλύτερο εφικτό τρόπο, ώστε και να μην κάθονται περισσότεροι των δύο (2) μαθητών/τριών ανά παγκάκι. 

*     Τα παιχνίδια και γενικότερα το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό κάθε τμήματος Νηπιαγωγείου έχει περιοριστεί κατά το ήμισυ, ώστε να αποσύρεται ευκολότερα μετά τη λήξη του προγράμματος, να καθαρίζεται, να απολυμαίνεται και να επανατοποθείται προς χρήση από τους μαθητές/τριες.

*     Στα διαλείμματα. προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών των τμημάτων/υποτμημάτων,  υιοθετήθηκαν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα. Επιπλέον  υιοθετήθηκε ευέλικτο ωραρίο  διαλειμμάτων για κάθε υποτμήμα εκάστου τμήματος, έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών.

*      Οι μαθητές/τριες με ευθύνη της νηπιαγωγού θα γίνεται προσπάθεια να πλένουν τα χέρια τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τουλάχιστον τρεις φορές κατά τη διάρκεια του Πρωινού Υποχρεωτικού Προγράμματος

*     Προβλέπεται η χρήση ατομικών υλικών (μαρκαδόροι, ψαλίδι, κόλλα, μολύβι, γόμα, κλπ), όπου αυτό είναι εφικτό.


Ας γίνει μια προσπάθεια εξασφάλισης κατά το δυνατόν βασικού εξοπλισμού ατομικής χρήσης (π.χ. μέσα στην τσάντα του παιδιού ατομική κασετίνα με μολύβια και  μαρκαδόρους).




*     Ακόμα θα γίνεται καθημερινή προσπάθεια ώστε να τηρείται ο φυσικός αερισμός της αίθουσας τόσο κατά την ώρα της διδασκαλίας, όσο και στο διάλλειμα και η αποφυγή των κλιματιστικών και των ανεμιστήρων

*     Για το υπόλοιπο του σχολικού έτους 2019-2020 δεν θα πραγματοποιούνται οι εκδρομές, επισκέψεις, περίπατοι, εκδηλώσεις, μαθητικοί αγώνες, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών και  τέλος, αναστέλλεται η λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών. Έτσι το πρόγραμμα Μετάβασης που γινότανε σε συνεργασία με το Α2 του 8ου Δημοτικού σχολείου δε θα συνεχιστεί.

*     Παρακαλείται ο Σύλλογος Γονέων να βοηθήσει όπως μπορεί και να εμπλουτίσει με τις ιδέες του τη διαδικασία ώστε να εφαρμοστούν τα προτεινόμενα μέτρα.

                                              Ανηπομονώ να βρεθούμε! 



                                     Καλή Επάνοδο σε ολούς λοιπόν!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναγνώστες

Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης