Teach Play Love Inspire

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου!

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Ετοιμασίες κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Powered By Blogger

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Νέα Περιπέτεια στο νησί των πειρατών....

Πλεύση- Βύθιση

Με αφορμή την νέα αποστολή που ανατέθηκε από τον πειρατή Sammy ...

(κατασκευή καραβιού που να επιπλέει μεταφέροντας 2 τουβλάκια lego dublo)





οι υποψήφιοι πειτατές και πειρατίνες  του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης 
αναρωτήθηκαν σχετικά με το ποιο υλικό να ήταν το καταλληλότερο
 για την κατασκευή του καραβιού.

Οι ιδέες έπεφταν σαν βροχή αλλά όλες ήταν δίχως δικαιολόγηση...

Έτσι διερευνήθηκε το θέμα με την τεχνική του πειράματος.

Ένα φύλλο εργασίας μεθόδευσε τη διαδικασία οδηγώντας μας προς τη γνώση.




Αρχικά συγκεντρώθηκαν τα αντικείμενα που εικονίζονταν στη  πρώτη στήλη του Φ.Ε.

Ακολούθησαν οι προβλέψεις κυκλώνοντας το σωστό κατά την κρίση μας
στη δεύτερη στήλη του Φ. Ε.

 Στην παρεούλα έγινε μια προσπάθεια δικαιολόγησης των προβλέψεων.
Οι περισσότερες επικεντρώνονταν στις έννοιες
ελαφρύ -βαρύ ή μεγάλο- μικρό...

Στη συνέχεια έγιναν πειραματισμοί...
Πρώτα βάλαμε νερό σε ένα μεγάλο διαφανές πλαστικό δοχείο ...




Μετά ακολούθησε το πείραμα, η παρατήρηση και η εξαγωγή συμπεράσματος.



Δοκιμάστηκαν και άλλα υλικά που ήταν διαθέσιμα στο σχολικό περιβάλλον







Κατηγοριοποιήθηκαν τα υλικά σε όσα βυθίζονται στο νερό και σε όσα επιπλέουν
(κατηγοριοποίηση υλικών και ανάδυση γραφής)



Στη συνέχεια έγιναν κι άλλα πειράματα 
για να κατανοηθεί η έννοια της πυκνότητας...
σε σχέση με την επίπλευση ή τη βύθιση των αντικειμένων
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες 

Η πρώτη ομάδα (4μελής) ασχολήθηκε με πλαστελίνη...

Ένα διαφανές σκεύος που περιείχε μέσα νερό βρύσης
και μερικές Ίσες ποσότητες πλαστελίνης ήταν τα απαραίτητα υλικά.

Ένας έκανε την πλαστελίνη μπάλα, ο άλλος/η κορδόνι, ο/η επόμενος/η πίτα και ο/η  τελευταίος/α καλαθάκι!
Κάθε ένας και καθεμιά αφού διατύπωνε την πρόβλεψή του/της
τοποθετούσε την πλαστελίνη μέσα στο νερό.
Παρατηρήσεις: Κάθε φορά η πλαστελίνη βυθίζεται μόνον... 
όταν μοιάζει με καλαθάκι επιπλέει για λίγο και μετά βυθίζεται...


Πρόκληση: Μπορείτε να κάνετε την πλαστελίνη να επιπλεύσει;

Μόνον όταν η πλαστελίνη έγινε σαν βάρκα 
με ψηλά και λεπτά τοιχώματα μπορούσε να επιπλέει!!!









Εξήγηση: Γιατί; Επειδή μειώθηκε η πυκνότητά της πλαστελίνης...
μιας και το εσωτερικό της ήταν άδειο και περιείχε αρκετό αέρα!


                Η δεύτερη ομάδα (4μελής) ασχολήθηκε με τενεκεδάκια...

Ένα βαθύ διαφανές σκεύος γεμάτο με νερό, 1 κανάτα γεμάτη με νερό, 
ένα τενεκεδάκι και ένα καλαμάκι για τον καθέναν/καθεμιά
 ήταν τα απαραίτητα υλικά.

Αφού γέμισαν με νερό (ως επάνω) το άδειο τενεκεδάκι διατύπωσαν τις προβλέψεις τους και τοποθέτησαν το γεμάτο με νερό τενεκεδάκι  προσεκτικά μέσα στο σκεύος...

Παρατηρήσεις: Το τενεκεδάκι (γεμάτο με νερό) βυθίζεται και πάει στον πάτο 
και στέκεται εκεί όρθιο.

Πρόκληση: Μπορείτε να κάνετε το βυθισμένο τενεκεδάκι να επιπλεύσει
 χωρίς να το ακουμπήσετε με τα χέρια;

Στην αρχή πήρε ο καθένας το καλαμάκι και προσπαθούσε να ανασηκώσει 
το τενεκεδάκι με το καλαμάκι αλλά 
το καλαμάκι λύγιζε και το τενεκεδάκι έμενε πάλι κάτω στον πάτο.
Τότε σκέφτηκαν να φυσήξουν με το καλαμάκι μέσα στο τενεκεδάκι...
είδαν να δημιουργούνται στην αρχή φυσαλίδες και να βγαίνει νερό 
και να τους πιτσιλάει το πρόσωπο
 μέχρι που το τενεκεδάκι ανέβηκε ψηλά και επέπλεε!!!







Ήταν τόσο διασκεδαστικό πού ήθελαν όλοι να το δοκιμάσουν...

Εξήγηση: Γιατί; Επειδή φυσώντας μέσα στο κουτί προστίθεται αέρας 
και συγχρόνως αφαιρείται νερό. Οπότε η μέση πυκνότητα μέσα στο τενεκεδάκι μειώνεται αφού ο αέρας είναι πιο αραιός από το νερό και το τενεκεδάκι ανεβαίνει ψηλά και επιπλέει.


                             Η τρίτη ομάδα (4μελής) ασχολήθηκε με φρέσκα ωμά αυγά...


Δύο νεροπότηρα, 1 κανάτα νερό βρύσης, 2 αυγά, αρκετό αλάτι και 2 κουταλάκια του γλυκού
 ήταν τα απαραίτητα υλικά.

Δύο παιδιά ανέλαβαν να μισογεμίσουν τα νεροπότηρα με νερό 
αδειάζοντάς το προσεκτικά από την κανάτα.
Μετά πήραν ο καθένας από 1 αυγό και αφού διατύπωσαν την πρόβλεψή τους
τοποθετούσαν ένας ένας το αυγό μέσα στο μισογεμάτο νεροπότηρο.
Παρατηρήσεις: Πράγματι τα αυγά βυθίστηκαν και τις δυο φορές  το ένα μετά το άλλο.

Εξήγηση: Γιατί; Επειδή η πυκνότητα του αυγού είναι πιο μεγάλη από την πυκνότητα του νερού.




Πρόκληση: Μπορείτε να κάνετε το αυγό να επιπλεύσει μέσα στο ίδιο σκεύος; (νεροπότηρο)

Σκέφτηκαν πως δεν μπορούν να αλλάξουν τη μορφή του αυγού χωρίς να σπάσει...
έτσι  άρχισαν τα άλλα δύο παιδιά να βάζουν μετρώντας με τα κουταλάκια 
αλάτι μέσα στο νερό...
Αφού έβαλαν από 5 κουταλιές η καθεμιά μετά ανακάτεψαν καλά και τότε είδαν
 το αυγό να επιπλέει!!!






Παρατηρήσεις: Το αυγό βυθίζεται μέσα στο νερό αλλά επιπλέει στο αλατόνερο....




Εξήγηση: Γιατί; Επειδή αυξήθηκε η πυκνότητα του νερού...
καθώς ρίχναμε αλάτι μέσα στο νερό και έγινε πιο μεγάλη ακόμη και από την πυκνότητα του αυγού!!!


Στη συνέχεια ψηφίστηκε το φελιζόλ σαν το πιο κατάλληλο υλικό 
για την κατασκευή του καραβιού
και άρχισαν οι εργασίες!




Και έτοιμο το καράβι μας!


Δε βυθίζεται με τίποτα...μη γελιέστε!





Να το και κλεισμένο μέσα σε μπουκάλι!


Ακόμα κάναμε σειροθετήσεις 
πρώτα με απτά αντικείμενα (πραγματικά ποτήρια) και ύστερα...
σε φύλλο εργασίας, 
όπου χρωματίστηκε πρώτα το υγρό στα 5 ποτήρια 
και μετά κολλήθηκαν τοποθετημένα σε αύξουσα κλίμακα 
ξεκινώντας από το ποτήρι με την λιγότερη ποσότητα.


Προλάβαμε τέλος να παίξουμε και το παιχνίδι με το  beebot!

Πρώτα δημιουργήθηκε το χαλί κολλώντας 7 εκτυπωμένα αντικείμενα
 από το πρώτο πείραμα (πλεύση-βύθιση). Μετά τοποθετήθηκαν τα βελάκια και στη συνέχεια προγραμματίστηκε το ρομπότ με στόχο 
να περάσει από το μονοπάτι με τα αντικείμενα που επιπλέουν
για να φτάσει στο καράβι του Σάμμυ!!!




Μετά συμπληρώθηκε και ανάλογο Φ.Ε. με την πορεία αλλά και τον κώδικα!



Άντε και σε νέες αποστολές με το καλό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναγνώστες

Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης